כספות – סוגים שונים לכל מטרה

כל אחד זקוק לכספת אשר תאפשר לו לוודא כי החוזים והמסמכים החשובים לו, הדרכונים, הכספים והתכשיטים לא יגנבו בעת פריצה או יפלו לידיים הלא נכונות. אם אתם מחזיקים בנשק, החוק בישראל מחייב אתכם לאחסן אותו בכספת. התחילו לקרוא אודות כל הדברים החשובים בעת רכישת כספות.
 
כספות ביתיות

כספות ביתיות ישמשו אתכם לשמירת חפצים יקרי ערך ומסמכים שונים. ישנם סוגים שונים של מנגנוני נעילה לכספות ביתיות:

  • נעילה דיגיטלית- אתם בוחרים את הקוד לפתיחתה ונעילתה של הכספת, תוכלו לשנות את הקוד כל אימת שתרצו.
  • נעילה על ידי כרטיס מגנטי- היתרון כאן הוא שאין אתם צריכים לזכור את הקוד, כל שאתם צריכים לעשות על מנת לפתוח או לנעול את הכספת הוא להעביר את הכרטיס והמערכת תקרא את הברקוד אשר צרוב עליו. כיום, יש אפשרות לבקש מהחברה אשר מוכרת לכם את הכספת להפעיל את הכספת על ידי הפס המגנטי של כרטיס האשראי האישי שלכם.
  • נעילה משולבת- כספת אשר מאפשרת לכם פתיחה ונעילה בשתי שיטות, דיגיטאלית ומכאנית. כספות אלו הן הכספות בעלות רמת המיגון הטובה ביותר.

כיום, מכירת כספות כוללת כספות קיר אותן ניתן להטמיע בתוך הקיר בעת בנייה של בית חדש וכספות חיצוניות המגיעות בגדלים שונים וניתן לקבע אותם אל הקיר או הרצפה.
 
 
כספות משרדיות

ישנן כספות רבות המיועדות לשימוש במשרד. יש לוודא כי הכספת המשרדית אותה אתם בוחרים עבה במיוחד ותציע לכם מנגנון הגנה משולב: דיגיטאלי ומכאני. בנוסף, מומלץ לוודא כי הכספת חסינה בפני מצבים של אש ולחות גבוהה.

המלצה נוספת היא לברר מהי הדרך היעילה ביותר להתקין אותה במשרדכם, על ידי קיבוע לרצפה או קיבוע לקיר, דבר אשר יבטיח לכם הגנה מקסימאלית במקרים של פריצה למשרד. כיום, רוב בעלי המשרדים בוחרים בכספות משרדיות מדגמי כפיר ובוקסר וזאת משום איכותם ורמת המיגון אותה הן מספקות.

 
כספות כבדות

כספות כבדות מיועדות למפעלים וחברות. הכספת בנויה בצורה כזו שתספק מיגון מקסימאלי נגד פריצות. היא בנויה מפלדה באיכות גבוהה ומנגנון הגנה כפול. המשקל של כספות כבדות נע מ-190 ק"ג ל- 1100 קילו ולכן בלתי אפשרי להזיז אותם, אלא באמצעות ציוד מיוחד.

הכספות ננעלות על ידי שני בריחים, יש להם מנעול מכאני או דיגיטלי בהתאם לבקשת הלקוח, מלכודת בדלת והכנה לחיבור לאזעקה. חשוב לוודא כי הכספת הכבדה אותה אתם מתכננים לרכוש עומדת בתקנים מחמירים של ארה"ב ואירופה וכן כי חברת הביטוח שלכם מאשרת כספת זו לחפצים יקרי ערך וסכומים גבוהים של כסף.

 
כספות חסינות אש

הסטטיסטיקה אומרת כי מדי דקה וחצי מתרחשת שריפה במבנים שונים ברחבי העולם ולכן חשוב מאוד לא לקחת את הסיכון ולרכוש כספת חסינת אש עם אחריות יצרן מוכר. יש לוודא כי הכספת אותה אתם רוכשים עמידה בפני אש בהתאם לתקנים בינלאומיים. קריטריונים חשובים לבדיקה הם:

  • עמידות- בפני איזה טמפרטורה הכספת עמידה?
  • פנים הכספת- מהי טמפרטורת החום הנשמרת בתוך הכספת כאשר מתרחשת שריפה.
  • זמן- כמה זמן המסמכים יכולים להישמר ללא פגע בכספת בעת שריפה.

 
כספות- נקודות חשובות בעת רכישה

אם החלטתם מהי הכספת המתאימה לכם ואתם מתכננים להגיע אל החנות על מנת לבצע את הרכישה, חשוב מאוד שתוודאו את הנקודות הבאות:

  • אחריות- תמיד יש לוודא כי הכספת מגיעה עם אחריות, לכמה זמן תקפה האחריות ומהי כוללת.
  • עובי- ככל שהדופן של הכספת יהיה עבה יותר, כך גם הכספת תהיה איכותית יותר ובהתאם המחיר יהיה יקר יותר. בדקו מהו עובי הדופן של הכספת. קחו בחשבון כי כספת היא קופסת פלדה והעובי שלו הוא אחד הדברים שיקבעו אם הפורצים יצליחו לפרוץ אל הכספת או לא.
  • תפעול נוח- פתחו וסגרו את הכספת, בדקו האם היא יכולה להכיל את כל הדברים אותם אתם מעוניינים להכניס אליה וכן כי היא נוחה לכם לתפעול. כיום, ברוב הכספות קיים מנגנון נעילה אלקטרוני שנפתח על לחיצים.
  • שירות תיקונים- וודאו כי החברה ממנה אתם קונים את הכספת מאפשרת לכם לקבל שירות תיקון כספות במקרה הצורך.

 
כספות- עלויות

סוג הערות הערכת מחיר
כספת ביתית דיגיטאלית/מכאנית 300-4000 ₪
כספת משרדית 300-5000 ₪
כספת ביומטרית 639-4000 ₪
כספת חסינת אש 1440-10,000 ₪

 
מעוניינים שמומחה בתחום כספות ישמע מדוע אתם זקוקים לכספת ויציע לכם כספות המתאימות לצרכים ולדרישות שלכם? השאירו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.


Posted

in

by

Tags: